Přejít na obsah

Nakupujte hned, plaťte ve 3 splátkách s Klarna.

Záruka a servis

Záruka a servis

1.1. Povinná záruka

1.1.1. Prodávající je povinen poskytnout na produkty prodávané prostřednictvím Internetového obchodu záruku podle podmínek uvedených na záručním listu, a to v souladu s ustanoveními Občanského zákoníku. To znamená, že v záruční době je Prodávající povinen odpovídat za vady výrobku, pokud neprokáže, že vada byla způsobena nesprávným používáním nebo že příčina vady vznikla až po plnění.

Délka záruční doby:

Záruční doba v případě, že Kupující je spotřebitel, je 24 měsíců.

1.1.2. Záruční doba začíná běžet dnem skutečného plnění, tj. dnem, kdy byla věc předána Kupujícímu, nebo v případě, že montáž provádí Prodávající nebo jeho zástupce, dnem montáže.

Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Prodávající je povinen Kupujícimu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

Záruka se nevztahuje na vady, které vznikly po předání věci Kupujícímu, například pokud byla vada způsobena:

  • Nesprávná montáž (s výjimkou případů, kdy instalaci provedl Prodávající nebo jeho zástupce, nebo pokud byla nesprávná montáž způsobena chybou v návodu k použití),
  • Nesprávným použitím, ignorováním pokynů v návodu k použití,
  • Nesprávným skladováním, nesprávnou manipulací, poškozením, živelnými pohromami.

1.1.3. V rámci záruky za vady má Kupující právo:

  • má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího,
  • Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady,
  • v případě, že vada produktu je neodstranitelná má Kupující právo na dodání nové věci bez vady, od smlouvy odstoupit a na přiměřenou slevu z kupní ceny,

1.1.4. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

  • Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2,
  • se vada projeví opakovaně,
  • je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  • je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího

1.1.5. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Kupující věc koupil a nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

Doba potřebná k opravě není zahrnuta v záruční době. Záruční doba se obnovuje na vyměněný nebo opravený výrobek, jakož i na vadu, která vznikla v důsledku opravy nebo výměny.

Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

1.1.5. K odstranění vady převezme Prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

1.1.6. Kupující není oprávněn současně uplatňovat nároky ze záruky za vady a nároky ze záruky za výrobní vady za stejnou vadu. Bez ohledu na tato omezení má Kupující právo uplatnit svá záruční práva podle ustanovení článků 1.1.

1.1.7. Zárukou nejsou dotčena práva Kupujícího vyplývající ze zákona, jako jsou zejména práva na záruku za vady a škody.